Isille kertominen meni paremmin kuin odorin! Isi ei suuttunut, vaikka minähän vähän niinkuin mokasin ehkäisypuolen. Luulenpa, että isi hymyili. Sitten se alkoi pohtia kaikenlaisia asioita, niinkuin nimeä sinulle ja kummeja. Sinä saat ihanat kummit ja jos olet tyttö, nimenkin. Jos taas olet poika, nimen suhteen taitaa käydä heikommin. Siitä käydään vielä vääntöä...

Isi kertoi juuri keskustelleensa työkaverin kanssa, joka oli puoli vuotta yrittänyt vauvaa, ennekuin oli tärpännyt. Ja hän oli sanonut, että puoli vuotta on vähän aikaa. Isi naureskeli tyytyväisenä, että hänen ei tarvinut edes yrittää! Siinä sitten mietittiin, miten kerrotaan muille. Isi arveli, ettei osaisi pitää salaisuutta kovin kauan. Siskon me viemme tänään jätskille ja onnitellaan isosiskoksi ylenemisestä. Isi menee viikonloppuna vanhempiensa luokse, saas nähdä, onnistuuko olemaan hiljaa! Minä haaveilisin siitä, että sinusta kerrotaan vasta, kun olen varma, että olet hengissä siellä! Tai ensi viikon sunnuntaina on äitienpäivä, silloin olisi hienoa lähettää isin äitille viesti, että onnea isoäidille. Luulen, että omalle äidille vien pahvilaatikossa tuon raskaustestin, jos siinä vielä viivat näkyvät....

Minä vietin siis maailman onnellisimman yön isäsi vieressä, molempia hymyilytti: me ollaan perhe!

Tänään aamulla vuosin vähän verta vessassa käydessä. Luin netistä, että se on ihan normaalia. Soitin kuitenkin terveyskeskukseen äsken varmuuden vuoksi. Mutta siellä sanottiin myös, että se on ihan normaalia. Jos minulle tulee kipuja tai vuoto lisääntyy, sitten pitää mennä heti päivystykseen. Toivotaan, ettei niin käy! Pysythän siellä, äidin ja isin kulta

"Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. Minä olen ihme, suuri ihme,ja kiitän sinua siitä.
Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen.
 Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä, muotoni kuin syvällä maan alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut.
"  Ps.139:13-16